NÁZOR Celebritné mamičky zahodili šancu

Patricia Poprocká, 9. marca 2021 o 05:15

Pri obrázkoch dojčiacej Dominiky Cibulkovej, Márie Čírovej či ešte pred časom Jasminy Alagič Vrbovskej to vyzeralo, že sa u nás postoj k dojčeniu konečne mení, keď ho aj celebrity na vlastnom príklade ukazujú ako normálnu formu starostlivosti o dieťa. Žiaľ, to, čo na začiatku vyzeralo ako úžasný posun vpred, po pár mesiacoch končí v zabehaných koľajách reklamy na umelú výživu. Nič nezvyčajné, ale škoda.

Dominika Cibulková.

Foto: TASR

Jasmina Alagič ešte v lete 2019 vyvolala pobúrenie, keď zverejnila fotky ako dojčí niekoľkotýždňového synčeka na rodinnom pikniku. Bolo sympatické, že si napriek tomu stála za svojím a robila tak, ako to vyhovuje jej. Vlani dojčenie ako prirodzenú súčasť každodenného života krásne ukázala aj Mária Čírová, keď zverejnila fotku, ako dojčí maličkého Rubenka na rodinnej oslave narodenín najstaršieho Huga. Práve tá nenápadnosť a fakt, že to nijako neprezentovala, dodali tomu celému na sile. Po svojom to zobrala aj Dominika Cibulková, a to známou fotkou, ako dojčí Jakubka cestou z dovolenky v súkromnom tryskáči.

Po pár mesiacoch je všetko inak a celebrity na sociálnych sieťach ako cez kopirák skočili na marketing výrobcov umelej výživy, propagujúc ich zaužívané, neraz nepravdivé odkazy o tom, čo je v detskej výžive normálne.

Napríklad: Je normálne, že po šiestich či ôsmich mesiacoch dieťa prejde na umelé mlieko. Je normálne, že žena stratí mlieko („Mliekarničky zavreli skôr,“ Jasmina Alagič). Je normálne, ak dám dieťaťu fľašu, keď si chcem „bez výčitiek pospať“ (Dominika Cibulková). Je jedno, či dieťa dostane materské alebo umelé mlieko. Výčitky matiek, že dieťa dostáva umelé mlieko, sú spôsobené „len“ popôrodnými hormónmi, v skutočnosti sú smiešne (Dominika Cibulková). Instatné kašičky od výrobcu umelého mlieka ako prvé príkrmy sú zasa veľmi zdravé a chutné (Mária Čírová).

Je vecou každej ženy, aj tej celebritnej, či a ako dlho bude dojčiť. Je však škoda, ak ukončenie dojčenia známe matky využijú na to, aby propagovali umelú výživu tej ktorej značky a stali sa tak súčasťou agresívneho marketingu výrobcov umelej výživy, ktorý neraz siaha za hranice etiky.

Pretože v skutočnosti: Už šesťmesačné dieťa, ktoré prešlo na normálu stravu, žiadne umelé mlieko nepotrebuje. Piť môže vodu a všetky potrebné výživné látky dostáva z normálnej stravy.

Umelé mlieko nie je plnohodnotná náhrada materského mlieka. Umelé mlieko nie je prostriedok, vďaka ktorému sa žena môže v noci vyspať. Naopak, je úplne normálne, ak malé dieťa neprespí celú noc, je úplne normálne, ak spí pri matke, ktorá mu ponúkne prsník a obaja takto v polspánku (tzv. breastsleeping, ako spanie na prsníku definoval uznávaný antropológ James McKenna) spia a ráno sa budia vcelku odpočinutí.

No a instatné kašičky, či už bio alebo nebio, sú vždy len umelé, čerstvým kašiam sa nevyrovnajú a v ich prípade ide zväčša o vyťahovanie peňazí z vrecka dôverčivých rodičov.

Treba ale zdôrazniť, že je každého osobná vec, čomu sa upíše. Slávne matky majú právo na vlastné rozhodnutia i na výber produktov, ktoré budú propagovať. Škoda len, že svoj potenciál ovplyvňovať ženy, ktoré ich uznávajú a sledujú na sociálnych sieťach, využili práve takto. Mali na viac.





Pridajte komentár

táto funkcia je len pre prihlásených

Prihláste sa



Slávni - ďalšie články

Ďalšie články v rubrike >